Chevrolet Cruze: Porucha Kúrenia a Oprava
Chevrolet Cruze, kompaktné auto s atraktívnym dizajnom a dostupnou cenou, sa stalo populárnym modelom pre mnohých vodičov. No, ako každá automobilová značka, aj Chevrolet Cruze má svoje pre a proti. Medzi najčastejšie problémy, s ktorými sa majitelia stretávajú, patria problémy s chladiacim systémom, systémom PCV, turbodúchadlom a systémom zapaľovania. V tomto článku sa pozrieme na niektoré z najbežnejších problémov s Chevrolet Cruze a poskytneme vám informácie o tom, ako ich riešiť.
Problémy s kúrením
Ak sa vaše auto Chevrolet Cruze nehreje, môže to byť spôsobené niekoľkými faktormi. Prvým a najbežnejším dôvodom je nedostatok chladiacej kvapaliny. Ak zistíte, že z výduchov ventilácie fúka iba studený vzduch aj napriek tomu, že máte prepínač v najteplejšej polohe, skúste skontrolovať hladinu chladiacej kvapaliny. Ak je hladina nízka, doplňte ju a skontrolujte, či nie je v systéme únik.
Ďalším možným dôvodom môže byť zablokovaný ohrievač. Ohrievač je malý výmenník tepla, ktorý sa nachádza v kabíne vozidla. Ak je zablokovaný, nemôže prechádzať do kabíny teplý vzduch. Skontrolujte, či nie je ohrievač zablokovaný nečistotami alebo inými prekážkami. Ak áno, vyčistite ho.
V prípade, že sa vám nepodarilo problém s kúrením vyriešiť, odporúčam vám navštíviť autorizovaný servis Chevrolet. Mechanici majú znalosti a skúsenosti potrebné na diagnostikovanie a opravu problémov s kúrením vo vozidlách Chevrolet Cruze.
Problémy s chladiacim systémom
Prvá generácia Chevy Cruze s 1,4-litrovým turbomotorom má notoricky známy nespoľahlivý chladiaci systém, ktorý má tendenciu k únikom a častým poruchám komponentov. Tieto problémy sú pomerne bežné v rokoch výroby 2011 až začiatok 2016. Medzi časti chladiaceho systému, ktoré sú známe únikmi a predčasným zlyhaním, patria⁚
- Vodné čerpadlo
- Výstupný ventil
- Termostat
- Hadice chladiaceho systému
- Tesnenie hlavy valcov
Všetky tieto časti sa považujú za pravidelné položky údržby, takže môžu zlyhať aj v 1,8-litrovom motore po mnohých rokoch používania. Dôvod, prečo sa v 1,4-litrovom turbomotori tak často lámu, je ten, že pracuje horúcejšie, čo spôsobuje, že plast a tesnenia sa rozpadajú a praskajú oveľa rýchlejšie. Okrem straty chladiacej kvapaliny a možných problémov s prehrievaním sa mnohí majitelia sťažujú na silný zápach chladiacej kvapaliny vždy, keď jazdia autom.
Medzi ďalšie bežné príznaky problémov s chladiacim systémom patria⁚
- Prehrievanie motora
- Únik chladiacej kvapaliny
- Nízka hladina chladiacej kvapaliny
- Zápach chladiacej kvapaliny
- Varovné svetlo chladiacej kvapaliny
Ak sa problém s prehrievaním nevyrieši okamžite, môže to viesť k drahším problémom, ako je zlyhanie tesnenia hlavy valcov a prasknuté hlavy valcov. Tu je, ako jeden majiteľ na fóre CruzeTalk.com opísal svoju skúsenosť⁚
Mám Cruze gen-1 z roku 2016, ktorá sa stále prehrieva. Vymenil som vodný výstup a dal doň nový termostat. Vypustil som vzduch z ventilu chladiča. Môže stáť celý deň a nebude sa prehrievať. Keď s ním idem na jazdu, môžem ísť pol míle a ihla začne skákať hore. Iní majitelia Chevy Cruze na webovej stránke CarComplaints.com to povedali takto⁚
Musel som niekoľkokrát vymeniť vodné čerpadlo a Chevy mi hovorí, že nemôžu nič robiť okrem toho, aby ho naďalej vymieňali a účtovali mi za to ruku a nohu. Tiež uniká chladiaca kvapalina/páli sa, takže ju musím občas doliať.
Bojím sa jazdiť autom, pretože dostávam hrozivé správy o prehrievaní auta. Táto posledná udalosť sa stala v najchladnejší deň v januári pri 35 stupňoch Celzia. Ledva som sa dostal domov z pohrebu, len aby som znova zistil, že v systéme nemám žiadnu chladiacu kvapalinu. Teraz som si nechal chladiaci systém vymeniť 5-krát v období od mája 2013 do januára 2018. Vzhľadom na počet hlásených porúch GM predĺžil záruku na vodné čerpadlo na 10 rokov alebo 150 000 míľ. Väčšina majiteľov Chevy Cruze si tiež jednoducho vymení časti chladiaceho systému, keď sa pokazia, pretože zvyčajne nie sú také drahé. Pri výmene častí chladiaceho systému by ste sa mali vyhnúť používaniu lacných náhrad, pretože nie sú také odolné. Mnohí majitelia Cruze však odporúčajú používať aj termostat pochádzajúci z iných výrobcov, ktorý je vyrobený z hliníka a je výrazne spoľahlivejší.
Problémy s PCV systémom
1,4-litrový motor prvej generácie Chevy Cruze má tiež chybu v systéme PCV (Positive Crankcase Ventilation), ktorý časom spôsobuje úniky oleja, zlyhanie zapaľovania a nestabilný chod v nízkych otáčkach.
Systém PCV recirkuluje únikové plyny späť do motora, aby sa mohli spáliť.
Keď PCV ventil zlyhá, vytvára v motore nadmerný tlak, čo môže viesť k symptómom, ako sú⁚
- Kontrolka motora
- Nestabilný chod v nízkych otáčkach
- Znížený výkon motora
- Únik oleja
- Zápach oleja
Tu je, ako to niekoľko majiteľov opísalo na CruzeTalk.com⁚
Mal som niekoľko problémov s naším Chevy Cruze Eco 11. Zapla sa kontrolka motora a Service Stabilitrak. Skontroloval som PCV a nasáva vzduch a píska dosť nahlas. Máme zvláštne zvuky pri voľnobehu a pomalé zrýchlenie.
Chevy Cruze 1.4 turbo z roku 2012 – kontrolka motora sa rozsvietila s kódom P0171 – auto bežalo horšie pri voľnobehu. Potom sa otáčky pri voľnobehu alebo dokonca pri parkovaní zbláznili, akoby malo zomrieť. Na druhý deň som vymenil kryt ventilu PCV, čo mi mnohí odporučili. Jazdil som s ním krátko na druhý deň, bežal oveľa lepšie. Vzhľadom na počet sťažností, ktoré GM dostala, predĺžila záruku na systém PCV v rokoch výroby 2015 až 2016 pre Chevy Cruze vybavené 1,4-litrovým motorom.
V mnohých prípadoch výmena krytu ventilu problém zvyčajne vyrieši. Možno budete musieť vymeniť aj sacie potrubie, ktoré obsahuje jeden z troch PCV ventilov. GM neaktualizoval sacie potrubie Chevy Cruze, takže systém PCV sa môže aj po jeho výmene stále pokaziť. Môžete si však vymeniť sacie potrubie za vylepšené jednotky pochádzajúce z iných výrobcov od spoločností ako Dorman, ktoré by mali vydržať dlhšie, alebo si od CruzeKits.com zaobstarať opravnú súpravu PCV, aby sa systém stal výrazne spoľahlivejším.
Problémy s turbodúchadlom
Prvá generácia Chevy Cruze zaznamenala v priebehu rokov veľa hlásení o zlyhaní turbodúchadiel.
Príznakmi možného zlyhania turbodúchadla sú⁚
- Kontrolka motora
- Znížený výkon motora
- Hluk z turbodúchadla
- Únik oleja z turbodúchadla
- Zápach oleja
Tu je, ako to niekoľko majiteľov opísalo⁚
Mám Chevy Cruze z roku 2013, úplne splatenú. Má 183 000 míľ; V posledných týždňoch mi svietila kontrolka motora pre kód PO299, ale potom zmizla. Tak som s ňou išiel dnes do servisu na nové zapaľovacie sviečky a cievky a požiadal som ich, aby skontrolovali výfukový systém. Ukázalo sa, že turbo zlyhalo a ložiská sa rozpadajú, takže by ho chceli opraviť za 2157.
Stalo sa mi to isté pred niekoľkými mesiacmi pri 28 000 míľach. Neustále sa mi zobrazoval kód P0299 (Turbo podtlak) a predajca vymenil celý zostavu turbodúchadla.
Väčšina predajcov jednoducho vymení turbodúchadlo, ktoré stojí asi 1000 dolárov, hneď ako uvidia kód P0299 alebo malé praskliny okolo výstupného otvoru pre reguláciu tlaku. To však neznamená, že budete musieť turbodúchadlo vymeniť.
Kódy podtlaku môžu byť spôsobené únikom vákua, ktorý sa dá vysledovať späť k chybnému systému PCV alebo k úniku v potrubí plniaceho tlaku. Preto sa uistite, že tam nie sú žiadne iné úniky vákua, ktoré by mohli spôsobovať podtlakový stav.
Väčšina zlyhaní turbodúchadla je spôsobená chybnej reguláciou tlaku. Keďže Cruze má vnútornú reguláciu tlaku, budete musieť na jej opravu vymeniť samotné turbo.
Problémy so systémom zapaľovania
Zapaľovacie cievky Chevy Cruze sa časom zkorodujú a spôsobia zvláštne problémy s motorom, ako je zlyhanie zapaľovania a klepanie.
Tu je, ako to niekoľko majiteľov opísalo na fóre CruzeTalk.com⁚
Moja Cruze má len 63 000 a už mesiac chodím do miestneho servisu. Mechanik povedal, že spočiatku nevedel nájsť diel na opravu, takže nevedel, čo je s ňou zle, a nie je to ani elektrické, pretože to skontrolovali. Jediné, čo vždy opravili, je výmena zapaľovacej cievky a zapaľovacích sviečok.
Cruze 1.4T z roku 2014. 1. valec stále zlyháva. Vymenil som [...] [..;] [koniec informácií z internetu]
Ak sa vaše auto Chevrolet Cruze nehreje, je dôležité čo najskôr diagnostikovať a vyriešiť problém. Návšteva autorizovaného servisu Chevrolet vám pomôže nájsť a odstrániť príčinu problému a zabezpečí, aby vaše auto bolo v bezpečí a aby vám slúžilo čo najdlhšie.
Tagy: #KureniSúvisiace články:
- Chevrolet Captiva: Riešenie problémov s vstrekovaním paliva
- Podlahové kúrenie na chate: Aký typ kúrenia zvoliť?
- Voda na kúrenie: Výber správnych skrutiek a ventilov
- Zetor 7245: Pridanie dávky paliva pre optimalizovaný výkon
- Elektronický termostat pre elektrické podlahové kúrenie: Úspora energie a pohodlie